Marzy Ci się własny lokal gastronomiczny? Warto wziąć pod uwagę serwowanie dań z food trucka. Taki model niesie za sobą szereg korzyści. Poznaj obszary, o które należy zadbać, gdy przymierzasz się do debiutu w tej branży.
Food truck – pozwolenia
Pierwszym krokiem jest założenie własnej działalności gospodarczej, w ramach której będziesz świadczyć usługi. Sformalizowanie własnego biznesu w ten sposób jest konieczne, aby funkcjonować bez ograniczeń. W kontekście branży gastronomicznej bardzo istotną kwestią jest bezpieczeństwo odbiorców. Musisz przyjąć kontrolę sanepidu, który oceni czy spełniasz wszelkie normy sanitarne. Jeśli chodzi o food truck, pozwolenia będą związane jeszcze z lokalizacją. Musisz uzyskać zgodę na prowadzenie handlu od właściciela posesji, na której będziesz stacjonować.
Co sprzedawać w food trucku?
Tutaj można przyjąć różne strategie. Jeżeli specjalizujesz się w konkretnej kuchni albo masz doskonały pomysł, warto podążać w tym kierunku i potraktować aktualne trendy jako drugorzędną kwestię. Pyszne potrawy połączone z umiejętnym prowadzeniem kampanii marketingowej powinny dać upragniony efekt, nawet jeśli koncepcja nieco rozmija się z aktualną modą na lokalnym rynku gastronomicznym.
Trendów nie można jednak ignorować. Warto potraktować je jako dodatkowy czynnik, który pomoże Ci odnaleźć właściwą drogę. Wszak sukces często bywa wynikiem trafnej obserwacji. Staraj się zatem monitorować media społecznościowe. To tam rodzą się pewne tendencje, które zmieniają lokalny krajobraz. W ten sposób możesz też zdecydować, co sprzedawać w food trucku.
Food truck – kupno
Zakładając mobilny biznes gastronomiczny lub spożywczy, będziesz potrzebować funkcjonalnego pojazdu typu food truck. Kupno lub wynajem takiego auta to początek drogi do rozwoju biznesu. Stanie się ono Twoją restauracją bądź sklepem na kółkach. Auto może zostać wynajęte, kupione na rynku wtórnym lub nowe. Atrakcyjne oferty z tego zakresu znajdziesz na naszej stronie internetowej. Zapoznaj się z propozycjami.
Food truck – zarobki
Kiedy prowadzisz biznes spod znaku food truck, zyski są wypadkową wielu czynników. Analiza wymaga uwzględnienia lokalizacji, cen dań czy też wysokości ponoszonych opłat. Można jednak przyjąć, że jeśli chodzi o food truck, zarobki zazwyczaj wynoszą kilkadziesiąt tysięcy złotych w skali miesiąca. Od tego trzeba jednak odliczyć koszty prowadzenia działalności. Dopiero wtedy jesteś w stanie poznać zyski z food trucka.
Food truck – jak zacząć?
Oprócz pozwoleń, pojazdu i menu pozostaje jeszcze kilka kwestii, na które należy zwrócić uwagę. Przede wszystkim zaplanuj trasę oraz miejsca postoju. Miej na uwadze popularność wybranych lokalizacji, a także spójność Twojej oferty z profilem potencjalnych klientów, których możesz tam spotkać. Niebagatelną kwestią są też działania marketingowe. Niestety minęły już czasy, w których dobry produkt sam się obroni. Jeżeli nie poinformujesz odbiorców o swojej ofercie, nie możesz oczekiwać, że klienci dowiedzą się o Tobie sami. Wykorzystaj media społecznościowe w charakterze podstawowych narzędzi promocji. Poza tym wspomagaj się też różnymi bardziej niekonwencjonalnymi rozwiązaniami, aby zyskać przewagi konkurencyjne.