Podczas planowania biznesu początkujący wolą skupiać się na perspektywach i przyjmować optymistyczny punkt widzenia. Z całą pewnością busy gastronomiczne stanowią pomysł na bardzo udaną inwestycję. Od koncepcji do realnego sukcesu pozostaje jednak długa droga. Warto twardo stąpać po ziemi i przeprowadzić gruntowną analizę potencjalnych zagrożeń. Jeżeli przed przystąpieniem do działania dowiesz się, gdzie spodziewać się ryzyka, staniesz się lepiej przygotowany do rozwiązywania potencjalnych problemów. Dowiedz się, na co trzeba uważać, gdy prowadzisz busy gastronomiczne.
Kwestie formalne
Pierwsze zagrożenia czyhają na Ciebie jeszcze zanim na dobre zaczniesz realizować swoją wizję. Prowadzenie busa gastronomicznego wymaga uzyskania pozwolenia i zgody od sanepidu. Jeżeli chcesz spełnić założone kryteria, absolutną podstawą jest dostęp do ciepłej i zimnej wody. Poza tym samochód musi być wyposażony w sprzęt pozwalający na przygotowanie posiłków w nienagannych warunkach sanitarnych. Konieczne okazuje się też zagospodarowanie wystarczającej ilości miejsca na przechowywanie artykułów spożywczych, środków czystości i innych elementów wyposażenia. Zanim przystąpisz do działania warto zorientować się dokładnie, jakie aspekty będą poddawane ocenie. Dzięki temu będziesz w stanie rzetelnie przygotować się na wizytę kontrolną.
Odpowiednie miejsce
Polskie prawo wyklucza możliwość prowadzenia handlu w dowolnym miejscu. Musisz zatem znaleźć przestrzeń, w której będziesz w stanie legalnie świadczyć swoje usługi. Takie kryteria spełniają prywatne posesje, a także miejsca wydzielone specjalnie przez władze samorządowe. Warto poszukać okazji do współpracy z właścicielami korzystnie ulokowanych gruntów. Dużą szansą może okazać się uzyskanie zgody na ustawienie samochodu w biznesowej okolicy, gdzie mieści się wiele firm.
Zbyt duże koszty
W dobie pandemii i inflacji wiele restauracji jest zmuszonych do zamknięcia swojego biznesu ze względu na zbyt wysoki czynsz i inne opłaty. Postaraj się realnie oszacować cały swój budżet. Weź pod uwagę, że na początku możesz dokładać do interesu, zanim inwestycja zacznie się zwracać.
Konkurencja
Klienci mają do wyboru bogaty wybór lokali. Twoje busy gastronomiczne są tylko jedną z opcji. Jeżeli nie przekonasz ich do swojej oferty, nie zarobisz na utrzymanie swojego biznesu. W tym przypadku kluczową kwestią jest marketing. Dzięki kreatywnemu podejściu do działań reklamowych jesteś w stanie skutecznie wyróżnić się na lokalnym rynku.