Serwowanie pysznej pizzy nie zapewni Ci sukcesu, dopóki świat nie dowie się, że masz pojazd gastronomiczny z ciekawą ofertą. Marketing odgrywa absolutnie kluczową rolę w tym kontekście. Warto jednak pamiętać, że nie wystarczy już prowadzić konwencjonalnych działań, aby się wyróżnić. W końcu każda restauracja podejmuje jakieś czynności w tej materii. Trzeba rozejrzeć się za bardziej wyszukanymi sposobami, które pozwolą na uzyskanie przewagi konkurencyjnej.
Media społecznościowe
Nie da się obejść bez obecności w obrębie najpopularniejszych platform społecznościowych. To podstawowa forma promocji dla wszystkich przedstawicieli branży gastronomicznej. W związku z tym może być stosowana również wtedy, gdy przedmiotem kampanii reklamowej stają się pojazdy handlowe. Obowiązkowo załóż firmowe profile na Facebooku i Instagramie. Te dwa kanały promocji pozwolą Ci na dotrzymanie kroku rywalom. Warto jednak spróbować czegoś więcej. Możesz chociażby spróbować swoich sił na Twitterze albo odważyć się na tworzenie filmów na TikToku, który cieszy się ogromną popularnością. Spróbuj też wyjść poza standardowe schematy myślowe. Ciekawym pomysłem może okazać się promocja oferty walentynkowej poprzez aplikację randkową.
Lokalne wydarzenia
W wielu miastach cyklicznie odbywają się imprezy skupione na branży gastronomicznej. Takie przedsięwzięcia mogą przyjmować formę festiwali foodtrucków. Twoje pojazdy handlowe muszą pojawiać się w takich miejscach. Znajdziesz tam osoby spragnione nowych doznań smakowych. W efekcie możesz pozyskać stałych klientów, którzy pewnie nie omieszkają też wspomnieć o Tobie swoim znajomym.
Partnerstwo
Sukces często bywa owocem poszukiwania gruntu do współpracy z innymi, a nie rywalizacji. Postaraj się znaleźć w okolicy firmy, z którymi możecie sobie pomóc nawzajem. Taka okazja nadarza się chociażby przy okazji organizowania przestrzeni kulturalnej oraz koncertów na świeżym powietrzu. Uczestnicy z pewnością zgłodnieją, a zatem przyda się pojazd gastronomiczny, który zaspokoi potrzeby tłumu. Z całą pewnością nie będziesz narzekać na brak zamówień. Być może niektórzy klienci postanowią też odwiedzić Cię w przyszłości.
Zniżki i kupony
Kampania reklamowa z wykorzystaniem kodów rabatowych to pozycja obowiązkowa na otwarcie Twojego lokalu. Warto jednak podtrzymywać tę tradycję również w dłuższym horyzoncie czasowym. Miej na uwadze, że niektórzy użytkownicy aplikacji służących do zamawiania jedzenia od razu wchodzą do sekcji z promocjami i tam szukają ofert. Warto eksponować tam swoją markę, dopóki nie zbudujesz renomy w lokalnych realiach.